بررسی اجمالی بازار جهانی چای

انتظار می رود بازار جهانی چای در دوره پیش بینی (۲۰۲۰ – ۲۰۲۵) شاهد CAGR 4.7٪ (نرخ رشد تقریبی سالیانه)  باشد. بازار جهانی چای با سهم برجسته ی چای سیاه مشخص می شود. با این حال ، حداکثر رشد برای چای سبز و گیاهی / طعم دار  به دلیل آگاهی از مزایای سلامتی مرتبط با آن ، تخمین زده می شود. چین بزرگترین تولید کننده چای در جهان است و پس از آن کشورهایی مانند هند ، کنیا ، سریلانکا و سایر کشورها قرار دارند. تولید چای نسبت به تغییرات شرایط آب و هوایی بسیار حساس است ، زیرا چای فقط در شرایط بوم شناختی محدود تعریف می شود. چین در صادرات جهانی چای رتبه اول را دارد که تقریباً ۳۱.۸٪ از صادرات جهانی چای را نشان می دهد. چین همچنین صادرکننده برجسته چای سبز است.

آسیا و اقیانوسیه بر بازار تسلط دارد. رشد اقتصادی قوی همچنین یک پایگاه بزرگ مصرف کننده را در بین گروه های طبقه متوسط ​​با ترجیح مخلوط های چای برتر ایجاد کرده است. مصرف کنندگان معمولاً خریدهای خود را از چای بسته بندی نشده تا انواع مخصوص بسته بندی شده و کیسه ای افزایش می دهند. علاوه بر این ، مصرف نوشیدنی های چای گازدار روند جدیدی در صنعت چای است که به رشد بازار چای دامن می زند. شرکت های مختلف تولید چای ، مانند بیگلو ، طعم های مختلفی از چای را معرفی کرده اند ، از طعم های میوه ای گرفته تا گیاهان ، مجموعه متنوعی از محصولات چای را برای مشتریان ایجاد می کنند.

روند اصلی بازار جهانی چای

افزایش تمایل به سمت چای گیاهی و سبز

آگاهی مصرف کنندگان در مورد فواید چای گیاهی و سبز برای سلامتی ممکن است رشد بازار جهانی چای را بیشتر تحریک کند. افزایش درآمد قابل استفاده مصرف کنندگان ، تغییر در طعم و مزه و ترجیحات و معرفی مواد اضافی سالم در چای توسط فعالان مختلف بازار از دیگر عواملی است که به رشد بازار دامن می زند.

انتظار می رود سهولت در دسترس بودن چای باعث رشد بازار چای سبز آسیا و اقیانوسیه شود. پیش بینی می شود تولید چای سبز جهان با سرعت بیشتری نسبت به چای سیاه رشد کند و این نشان دهنده رشد در چین است. همچنین به دنبال ارتقا مدارس چای و آموزش هنر چای و برپایی نمایشگاه های چای و رویدادهای چای در سراسر کشور ، مصرف چای خود را افزایش می دهند و آن را به عنوان یک محصول شاخص معرفی می کنند. به دلیل افزایش مصرف در سراسر جهان صادرات چای سبز در چین رشد مداوم داشته است. براساس گزارش ITC ، چین ۶۸۵.۶۷ میلیون دلار در سال ۲۰۱۹ در مقایسه با ۶۴۸.۵۶ میلیون دلار در سال ۲۰۱۶ صادر کرده است.

آسیا و اقیانوسیه در بازار جهانی چای پیشرو است

در حال حاضر ، رشد در مصرف چای ناشی از رشد سریع درآمد سرانه ، به ویژه در کشورهای در حال توسعه آسیا و اقیانوسیه است. یک قشر در حال رشد ، شهری از جمعیت جوان که وارد طبقه متوسط ​​می شوند ، آماده مصرف بیشتر و پرداخت محصولات چای برتر است. بنابراین ، این تغییرات امکان تبدیل شدن به روندهای قوی تر و طولانی تر را دارند.

در حال حاضر ، آسیا و اقیانوسیه با رشد اقتصادی قوی در تعدادی از کشورهای در حال توسعه مانند چین و هند ، بزرگترین بازار مصرف چای را دارد. این یک گروه طبقه متوسط ​​ایجاد کرده است ، با ترجیح مخلوط و مارک های چای برتر ، اغلب خریدهای خود را از چای بسته بندی نشده به انواع مخصوص بسته بندی شده و کیسه ای ارتقا می دهد.