کدام روندها فرصت هایی را در بازار چای اروپا ارائه می دهند؟

مصرف کنندگان چای در اروپا به طور فزاینده ای به دنبال چای های ویژه با ارزش بالا هستند. آنها یک تجربه منحصر به فرد هنگام نوشیدن چای می خواهند و در مورد انواع و منشا چای آگاهی بیشتری دارند. مصرف کنندگان جوان همچنین به طور فزاینده ای در جستجوی نوآوری ها و چای های سالم هستند که فرصت هایی را برای تولید کنندگان ترکیبات چای ، طعم دهنده ها و چای های آماده برای نوشیدنی فراهم می کند. از آنجا که پایداری همچنان یک موضوع مهم در بازار چای اروپا است ، گواهینامه ها و شفافیت در تجارت چای نیز همین گونه است.

  1. روند در بازار چای

مصرف کنندگان چای اروپایی به جای نوشیدن قوری چای ، به طور فزاینده ای نوشیدنی یک فنجان چای با کیفیت بالا را انتخاب می کنند. آنها به دنبال عمق بیشتر در عطر و طعم چای و تجربه لوکس هنگام نوشیدن چای هستند و نمی توانند این مورد را در بخشهای اصلی بازار پیدا کنند.

مصرف کنندگان حاضرند هزینه بیشتری را صرف چایهایی که مصرف می کنند کنند.

چایهایی که به عنوان یک کالای برتر از اهمیت بیشتری برخوردار می شوند:

چای های سبز

ترکیب چای سیاه (چای سیاه همراه با گیاهان / میوه) ؛

دمنوش های میوه ای / گیاهی؛

چای های نوشیدنی آماده (RTD).

چندین سوپرمارکت با مارک های بزرگ در حال تولید چای های با کیفیت بالاتر هستند. به عنوان مثال ، در پاسخ به تقاضای روزافزون مشتری برای چای با کیفیت بالا در انگلستان ، Tata Global Beverages Teapigs را وارد بازار انگلیس کرد که در حال حاضر مارک برتر چای در انگلستان است و در خرده فروشی های بزرگ مانند Tesco و Sainsbury’s موجود است.

  1. چای های خاص به طور فزاینده ای محبوب می شوند

تقاضا برای چای با کیفیت بالا همچنین منجر به محبوبیت روزافزون چای خاص در بین مصرف کنندگان چای در اروپا می شود. این یک بخش بازار است که به سرعت در حال رشد است. در بخش چای ویژه ، مصرف کنندگان بسیار متعهد می خواهند در مورد انواع مختلف چای ، اصل آنها و روش های مناسب دم کردن اطلاعاتی کسب کنند.

این چای های با کیفیت و خاص بیشتر در چای فروشی ها / خرده فروشی های خاص و رستوران های سطح بالا ، هتل ها و کافه های قهوه یافت می شوند. خرده فروشان متخصص به خوبی توانسته اند این خواسته ها را برآورده کنند. با ارائه طیف گسترده ای از منشا و طعم دهنده های چای ، ترکیبات غیرمعمول و توانایی شخصی سازی چای ، آنها توانسته اند مورد توجه مصرف کنندگان جوان قرار گیرند.

  1. پیچیدگی در بخش پیشرفته بازار

از آنجا که مصرف کنندگان به چای با کیفیت بالا علاقه مند می شوند و از چای آگاهی بیشتری کسب می کنند ، می خواهند چای خود را به روشی پیچیده تر دم کنند. آنها چای های با کیفیت بهتری خریداری می کنند و توجه به تکنیک های دم را شروع می کنند. به عنوان مثال ، مصرف کنندگان زمان دم را کنترل می کنند ، یاد گرفته اند که مقداری چای باید در آب زیر ۱۰۰ درجه دم شود و کیفیت آب بر کیفیت دم تأثیر دارد. به همین منظور ، قابلمه ها و کتری های چای مرسوم ، که به طور خاص برای دم چای برگ طراحی شده اند و دمای آب را کنترل می کنند ، به بازار می آیند.

  1. مصرف کنندگان به دنبال راحتی هستند

مصرف کنندگان به دنبال روشهای راحت تری برای تهیه چای خود هستند. صنعت چای به روش های مختلفی به این روند پاسخ می دهد:

گزینه های سریع و مناسبی برای چای کیسه ای معمولی ایجاد شده است. به عنوان مثال می توان به کیسه های چای که فضای بیشتری برای گسترش و طعم دادن برگ های چای می دهند ، و چوب های چای اشاره کرد.

دستگاه های قهوه که می توانند چای را با کیسه های چای یا کپسول نیز دم کنند ، بیشتر و بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند.

چای های فوری یا چای های آماده برای نوشیدن (RTD) محبوبیت بیشتری پیدا کرده اند. این چای ها بیشتر توسط مصرف کنندگان جوان به عنوان جایگزین سالم تری برای نوشابه خریداری می شوند.

۵ . نوآوری ها و طعم های آزمایشی چای

مصرف کنندگان جوانتر در اروپا به دنبال چای های آزمایشی هستند که طعم های منحصر به فردی را ارائه دهند. در نتیجه ، صنعت چای به طور مداوم در جستجوی طعم ها و نوآوری های جدید برای پاسخگویی به خواسته های این مصرف کنندگان است. خرده فروشان متخصص توانسته اند طیف متنوعی از طعم و مزه را ارائه دهند. در بعضی موارد ، آنها فرصت سفارشی کردن مخلوط خود را به مصرف کنندگان می دهند. این مورد به خوبی توسط مصرف کنندگان چای اروپایی مورد استقبال قرار گرفته است.

بسته بندی های بزرگ چای با الهام از موفقیت خرده فروشان متخصص ، نوآوری هایی را نیز برای پاسخگویی به تقاضای روزافزون چای های آزمایشی و طعم های جدید به وجود آورده اند. با این حال ، این نوآوری ها اغلب به انواع جدید بسته بندی و تزریق گیاهان دارویی / میوه محدود می شوند.

  1. افزایش آگاهی از سلامتی در بین مصرف کنندگان چای

معمولاً چای به عنوان نوشیدنی سالم نسبت به نوشابه یا قهوه تلقی می شود. این امر منجر به افزایش تقاضا برای چای های سبز ، گیاهی و میوه ای در بازارهای چای اروپا شده است.

مصرف کنندگان معتقدند که چای سبز به موارد زیر کمک می کند:

کاهش وزن؛

تقویت سیستم ایمنی بدن

کمک به هضم غذا

این امر تقاضا برای چای سبز را افزایش می دهد

  1. تقاضای مداوم برای ردیابی در تجارت چای

تقاضا برای ردیابی در تجارت چای در حال افزایش است. این هم از مصرف کنندگان چای و هم از صنعت ناشی می شود. محرک های اصلی این روند عبارتند از:

نیاز به ایمنی مصرف کننده

نگرانی های بهداشتی مصرف کننده؛

نگرانی های اجتماعی و زیست محیطی مربوط به تولید چای ؛

فشار بر قیمت چای

قابلیت ردیابی به راحتی در بخش چای مدیریت می شود. این بخش نسبتاً خوب سازمان یافته است و بازیکنان زیادی را در بر نمی گیرد.

برای بهبود قابلیت ردیابی ، بسته بندی کنندگان / خرده فروشان چای به جای گذر از حراج چای ، به طور فزاینده ای مستقیماً با باغ های چای تجارت می کنند. با این کار خریداران چای می توانند کیفیت چای را بهتر کنترل کنند. همچنین کنترل بیشتری بر قیمت ها به خریدار چای و فروشنده چای می دهد.

در طول چند سال گذشته ، بسیاری از بازیکنان کوچک وارد بازار شده اند که اغلب از طریق اینترنت به فروش می رسند. این بازیکنان مستقیماً از باغ های چای به مصرف کنندگان چای می فروشند. نمونه این شبکه Tealet است که یک بستر آنلاین است که در آن مصرف کنندگان می توانند چای خود را مستقیماً از مزارع خانوادگی و تعاونی های مستقل در هشت کشور مختلف خریداری کنند.

  1. تعهدات پایداری بسته بندی های بزرگ چای بازار پایدار چای را به جلو میبرد.

پایداری در حال تبدیل شدن به یک موضوع مهم در بخش غذا و نوشیدنی اروپا است. در صنعت چای ، این امر عمدتاً به دلیل تعهدات بزرگترین شرکتهای چای در اروپا صورت گرفته است. به عنوان مثال:

تعهدات Unilever در زمینه کشاورزی پایدار چای ، سرمایه گذاری در چای پایدار و افزایش تولید پایدار چای از طریق مشارکت متمرکز شده است.

تاتا یک صفحه در وب سایت خود در مورد تعهد خود به پایداری به طور کلی دارد. علاوه بر این ، در سال ۲۰۱۴ ، Total Global Beverages برنامه های خود را برای تأمین ۱۰۰٪ منابع پایدار تا سال ۲۰۲۰ اعلام کرد.

Finlays صفحه گسترده ای در مورد پایداری دارد. آنها اولویت های پایداری را در کار خود تعیین کرده اند و با چندین استاندارد صدور گواهینامه مانند Fairtrade ، Organic و Rainforest Alliance همکاری می کنند.

تعهد وان ریز به پایداری سه اولویت را بیان می کند: یک فنجان چای سالم ، کاهش اثر و ارزش زیست محیطی از محصول به فنجان.

Jacobs Douwe Egberts چندین صفحه در مورد پایداری در وب سایت خود دارد. آنها از طریق زنجیره تأمین بر پایداری تمرکز دارند.

گروه Apeejay درباره ابتکارات پایداری شرکت های چای سازی در وب سایت خود بحث می کند.

  1. چای دارای گواهینامه اهمیت بیشتری پیدا می کند

در نتیجه افزایش تقاضا برای چای پایدار ، سهم بازار چای های دارای گواهینامه پایداری در حال رشد است.  بین سالهای ۲۰۰۹ و ۲۰۱۲ ، فروش سالانه ۴۹ درصد رشد داشته و در سال ۲۰۱۲ به ۱۷۴ هزار تن رسیده است. این چای های دارای گواهینامه شامل چای دارای گواهینامه های اصلی (مانند Rainforest Alliance و UTZ) و گواهینامه های بازار (مانند ارگانیک و Fairtrade) هستند:

UTZ: بازارهای اصلی اروپا برای چای دارای گواهینامه UTZ هلند ، آلمان ، انگلستان و سوئیس است.

اتحاد جنگل های بارانی: انگلستان ، هلند و آلمان بیشتر چای معتبر Rainforest Alliance را در اروپا به فروش می رسانند.

Fairtrade: در سال ۲۰۱۵ ، بازار جهانی چای دارای گواهینامه Fairtrade International 3٪ + افزایش یافته و به ۱۲ هزار تن رسیده است. ۷۱٪ چای دارای گواهی Fairtrade نیز دارای گواهی ارگانیک است. انگلستان بزرگترین بازار Fairtrade است.

ارگانیک: بازار محصولات غذایی ارگانیک به ویژه در سوئد (+ ۳۹٪ در سال ۲۰۱۴) ، دانمارک (۳/۸٪) و آلمان (۱۰٪ +) در حال رشد سریع است.

  1. تغییرات آب و هوایی تهدیدی برای تولید چای است

تولید چای به شرایط خاص و سازگار اقلیمی بستگی دارد. تغییر آب و هوا می تواند تهدید قابل توجهی برای تولید چای باشد ، زیرا عواقب آن می تواند مخرب باشد.

برای اطمینان از تأمین چای در طولانی مدت ، می توان چندین فعالیت کاهش و سازگاری با آب و هوا را در مزارع ایجاد کرد. به عنوان مثال ، درختان بومی می توانند در امتداد مرزهای مزرعه برای ذخیره کربن ، افزایش حاصلخیزی خاک و تثبیت ریز و هوای چای کاشته شوند. این آسیب پذیری در برابر رانش زمین ، بارندگی های شدید و خشکسالی طولانی مدت را کاهش می دهد.

به عنوان مثال ، نگرانی خاصی در مورد تولید چای و اثرات تغییرات آب و هوایی در کنیا وجود دارد. این کشور تولید کننده بزرگی از چای است. تولید کنندگان چای کنیا در حال حاضر با بارندگی های نامنظم روبرو هستند ، میزان بالاتری از دوره ها با یخ زدگی و افزایش دما که به شدت بر سطح بهره وری تأثیر می گذارد.