معرفی لیپتون:

 لیپتون ، برند برتر چای جهان ، اولین بار در سال ۱۸۸۰ توسط یک کارآفرین و مبتکر انگلیسی ، آقای توماس لیپتون تاسیس شد. با بیش از یک صد سال توسعه ، ردپای آن در بیش از ۱۱۰ کشور جهان بوده است. در حقیقت ، ماهیت گسترش لیپتون تبدیل چای که در ۱۰۰ سال پیش متعلق به کالاهای لوکس بود ، به کالاهای معمولی با کیفیت بالا و قیمت مناسب بود (لیپتون ۲۰۱۴).

بنیانگذار لیپتون:

توماس لیپتون برای اولین بار تعداد زیادی از مزارع چای را در سریلانکا خریداری کرد و در آنجا ایده “مستقیم از باغ چای تا فنجان چای” را پیشنهاد کرد. سپس در سال ۱۸۹۳ ، لیپتون دفتر مرکزی و کارخانه را در ایالات متحده قرار داد و پس از آن بازار خود را به هند و خاور دور گسترش داد. یک تحول دگرگونی برای لیپتون پس از ۸۰ سال توسعه آن اتفاق افتاد ، در سال ۱۹۷۲ ، لیپتون رسما توسط یونیلور به دست آورد و از این نقطه به بعد ، گسترش آن قدرتمندتر شد.

امروز ، آن به بزرگترین برند چای در جهان تبدیل شده است ، که فروش آن دو برابر بیشتر از دومین برند بزرگ چای است. در همین حال ، لیپتون سومین نوشیدنی غیر الکلی بزرگ جهان ، دقیقاً در پشت کوکاکولا و پپسی است. (یونیلور ۲۰۱۴؛ لیپتون ۲۰۱۴)

لیپتون چگونه رشد می کند؟

شعار لیپتون در چین می گوید: “بهتر بنوش ، بهتر زندگی کن”. (لیپتون ۲۰۱۴)

لیپتون نه تنها این مفهوم را به مشتریان منتقل می کند که از کیفیت و سلیقه بالایی برخوردار هستند ، بلکه مهمتر از آن این است که آنها به مشتریان نگرش مثبتی نسبت به زندگی می دهند. به منظور عرضه به بازار انبوه ، لیپتون محصولات متنوعی را با قیمت متوسط ​​عرضه کرد که شامل چای سیاه ، چای سبز ، چای سفید و قرمز ، چای گیاهی و چای یخ زده است. بسته های متنوع لیپتون ، از چای برگ گرفته گرفته تا کیسه های چای گرفته تا چای بطری ، چای را با موفقیت در کالاهای مصرفی پر مصرف قرار می دهد ، که همچنین مشکل فروش چای را بدون کانال های خرده فروشی کافی حل می کند و امکان فروش محصولات آن را از طریق انواع کانال ها مختلف فراهم می کند.